פטרת בציפורניים ובעור

שתי המחלות הפטרתיות הנפוצות הן פטרת הרגליים ופטרת הציפורניים. למה זה כל כך נפוץ?

פטרת הינה מחלה מידבקת של העור והציפורניים. קל מאד להידבק בה והמקומות המועדים להדבקה הם על פי רוב מקומות רטובים כמקלחות ציבוריות בבריכה, בספא, בבית מלון, במקווה, אצל פדיקוריסטית או מניקוריסטית שאינה מקפידה על חיטוי ברמה גבוהה.

פטרת בכף הרגל יכולה להופיע במספר צורות:

  • בין האצבעות פריחה בצבע לבן המלווה בקשקשת ובסדקים, העור מתמסמס.
  • שלפוחיות על העור עם כתמים אדומים
  • התעבות העור בכף הרגל מלווה בסדקים ובקשקשת.

פטרת ברגליים עשויה להתבטא בהרגשת גרוד, עקצוץ ובעירה, אי נוחות ובמצבים חריפים אף בכאבים בכף הרגל, בעיקר התופעות מתגברות בקיץ כאשר מזיעים יותר.

שכיחותה של הפטרת בציפורניים עולה עם הגיל, בדרך כלל הפטרת מועברת על ידי הדבקה של כף הרגל ומשם לציפורני הידיים ולעתים אף לציפורני הידיים. חבלה בציפורן גם היא עשויה לגרום להתפתחות הפטרת במקום.

הציפורניים הנגועות בפטרת לרוב משנות את צבען לצהוב, חום או שחור, ישנם סוגים רבים של פטרת והביטוי שלהן בציפורניים משתנה, חלקן גורמות לעיבוי, שינוי צבע, התפוררות הציפורן, ריח רע וגרד, התרוממות הציפורן עד כדי ניתוק מוחלט ממיטת הציפורן.

כיצד להימנע מהידבקות בפטרת?

חובה להקפיד על רגל מאווררת, ייבוש היטב לאחר המקלחת גם בין האצבעות, שימוש במגבת אישית, שימוש בגרבי כותנה, החלפה יומיומית של הגרביים, לא להשתמש בנעליים של מישהו אחר, לחטא את המקלחת עם כלור אחרי שימוש של מישהו שיש לו פטרת, לחטא את הנעליים אחת לשבוע במטלית טבולה בחומץ, לחטא את המספריים בחומר חיטוי הקוטל פטרת, להעדיף נעילת סנדלים, לא להתקלח ברגליים יחפות במקומות ציבוריים.

הטיפול בפטרת

רופא עור יכול לקחת ביופסיה ולגלות מה סוג הפטרת בדרך כלל הרופא ימליץ על משחות חיצוניות ובמקרים של פטרת קשה ימליץ על כדורים תוך מתן אזהרה לעשות בדיקות תפקודי כבד שכן הכדורים יכולים לפגוע בכבד.

הטיפול הטבעי בפטרת משולב ניקוי חודשי  של הפטרת ומריחת משחת מזור המכילה שמנים אתריים קוטלי פטרת. את המשחה מורחים על רגל נקיה ויבשה, אין צורך לחבוש וניתן לגרוב מיד.

מומלץ להשתמש ברפידות קינמון לכף הרגל מאחר והרפידות מפחיתות את הלחות ומאווררות את הרגל.

רפידות קינמור:

רפידות קינמור

במכון לבריאות כף הרגל של מזור רפואה טבעית הצוות המקצועי שלנו מתמחה בטיפול בפטרת. אנו משלבים שיטות שונות באמצעות חומרים מתקדמים, מיכשור מכני וחשמלי וכן אביזרים שונים על מנת לתת לכם את הפתרון היעיל ביותר שיותאם אישית לכף הרגל שלכם.