עור קשה וסדוק

טיפול בעור קשה וסדוק

הטיפול בעור קשה וסדוק הינו בעל חשיבות רבה שכן הסדקים הנוצרים בעור מהווים פתח לחדירת זיהומים היכולים לפגוע בכף הרגל ודרכה להגיע לגוף כולו. בנוסף עור קשה וסדוק הינו בעיה אסתטית  ואינו נעים למראה ולמגע.

כיצד נוצר העור הקשה?

כתוצאה מתהליך שבו יש יצירה מוגברת של תאים קרניים בעור נוצר עור קשה, תופעה זו נגרמת בשל לחץ וחיכוך. בידיים סיבת התופעה היא בדרך כלל בשל חיכוך מכלי עבודה. ברגליים הגורמים לעור הקשה הם הלחצים הנגרמים בשל נעליים לא מתאימות, דריכה ועמידה לא נכונות ושינויים בעצמות. לרוב העור הקשה יופיע בכף הרגל באיזור העקב או באיזור המטטרסלי (כרית).

כיצד ניתן לטפל?

הטיפול בעור הקשה נעשה בעזרת סכינים או שיוף או שימוש בתכשירים המכילים חומצות ממיסות. זהו טיפול שיש לעשותו באופן קבוע. אם רוצים להימנע מהצטברות של עור קשה משתמשים במדרסים אורטופדיים המסייעים לחלוקת עומסים מאוזנת בכף הרגל. את הסדקים ניתן לסגור במהירות על ידי שימוש בשמן לאיחוי סדקים המכיל תערובת שמנים אתריים המסייעים לאיחוי העור. מומלץ להשתמש ברפידות קינמון לכף הרגל מאחר והרפידות משפרות את זרימת הדם אל הרגל וכך יכולים הסדקים להיסגר במהירות.

לצפייה ברפידות קינמור:

רפידות קינמור

במכון לבריאות כף הרגל של מזור רפואה טבעית הצוות המקצועי שלנו בעל נסיון רב.  אנו משלבים שיטות שונות באמצעות חומרים מתקדמים, מיכשור מכני וחשמלי וכן אביזרים שונים על מנת לתת לכם את הפתרון היעיל ביותר שיותאם אישית לכף הרגל שלכם.